kalkowanie przez papier śniadaniowy

Bura zima, deszcz i niepogoda dają nam się we znaki – powoli zaczyna doskwierać nam nuda! Ostatnio sięgam więc do korzeni, patrzę w przeszłość i staram sobie przypomnieć, w jakie to zabawy jako dziecko bawiłam się ja!

Trochę tego było – takie zabawy z niczego, dużo zabaw z wyobraźnią, dużo zabaw kreatywnych 😉 Dziś zaprezentowałam Natalce technikę kalkowania przez papier śniadaniowy, zabawę, którą miło wspominam, i w którą często się bawiłam. Pamiętam dwie książki, z których bardzo lubiłam kopiować wzory postaci – szczególnie Kopciuszka w balowej, różowej sukni…

Dziś Natala z przyjemnością przekalkowała kucyka z książki Agnieszki Frączek „Dranie w tranie, czyli wiersze trudne niesłychanie” z ilustracjami Marianny Jagody – Mioduszewskiej i warzywa z książki „Świat w obrazkach. Wieś” z ilustracjami Marie – Christine Lemayeur i Bernarda Alunni.

Zabawa w kalkowanie ma nie tylko ten walor, że pozwoliła nam odegnać nudę (choć na trochę), ale również uczy Natalę precyzyjnych ruchów rączki, jest to zabawa w naśladownictwo, w rysowanie po wzorze, zabawa grafomotoryczna, ćwiczenie, które usprawnia koordynację wzrokowo – ruchową, co w efekcie korzystnie wpływa na rozwój nauki pisania.

wpr_kalkowanie_1

wpr_kalkowanie_2

Obok przekalkowanego kucyka ucharakteryzowanego na Twilight Sparkle i jej towarzysza Spike’a pojawiły się już autorstwa Natalii tulipany, choinka z bombkami, słońce i trawa.

wpr_kalkowanie_3

Z kolei wszystkie przekalkowane warzywa zostały przez Natalę podpisane 🙂

wpr_kalkowanie_4

Myślę, że jutro też będziemy kalkować, z tym że sięgniemy po inne materiały – pomysł już mam! 😉

2 Komentarze

  1. AgaMamaDusi · · Odpowiedz

    Kalkowanie to coś co moja Dusia lubi, często tak robi. Ciekawa jestem innych waszych pomysłów.

    1. Z pewnością je pokażemy, ale póki co Natala ma wenę na coś innego 😉

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

