marmurkowe serca

Z okazji zbliżających się Walentynek, postanowiłam zrobić z Natalą coś „od serca”, co pozwoliłoby nam spojrzeć na to święto inaczej niż przez pryzmat zakochanych, obściskujących się par oraz pękających w szwach restauracji i kin. No, to może akurat moje spojrzenie. Natalkę sfrustrował fakt, że jest to święto zakochanych, czyli par – pań i panów a nie dzieci! Właśnie, mnie też to zawsze irytowało!

Gdy postanowiłam, że Walentynki będziemy nazywać Świętem Miłości a nie Świętem Zakochanych, od razu inaczej patrzy nam się na ten dzień! Bo wtedy święto to mieści w sobie każdy rodzaj miłości, a nie tylko miłość między dwójką dojrzałych ludzi. Wówczas możemy pomieścić w nim przyjaźń, koleżeństwo, miłość do rodziców, dzieci, babć, dziadków itd. Wówczas Walentynki są również świętem dla nas – dla mnie, dla N. czy dla Mariusza.

Pomysł na „ogarnięcie” Święta Miłości znalazłyśmy na naszym ulubionym blogu EmilowoMarcelowo. Postanowiłyśmy tak jak Iza z Emilem stworzyć tablicę miłości.

wpr_marmurkowe serca_16

Proces jej tworzenia był kilkuetapowy. Pierwszy polegał na stworzeniu marmurkowego papieru, następnie wycięciu serc, ich ozdobieniu, stworzeniu serca – tablicy i w końcu zamocowaniu serduszek małymi klamerkami.

  1. Tworzymy papier marmurkowy

potrzebne będą: kuweta, czyli plastikowy pojemnik wielkości takiej, by zmieściła się w nim kartka, pianka do golenia, barwniki w płynie, kartki papieru (lepsze grubsze), niepotrzebna karta typu bankomatowego

Do kuwety wyciskamy piankę do golenia i rozsmarowujemy ją dość równomiernie po całej powierzchni. Następnie w różnych miejscach wylewamy barwniki i całość delikatnie mieszamy, np. szpatułką do ciasta czy palcem w celu uzyskania „esów-floresów”, czyli naszego marmurkowego wzoru. Na tak stworzoną powierzchnię przykładamy kartkę, dociskamy ją, chwilę czekamy a następnie podnosimy ją.

Natala wiedząc, że tworzymy papier marmurkowy w celu późniejszego stworzenia z nich serc, zdecydowała się na barwniki w kolorach fioletowym, czerwonym, różowym i pomarańczowym. Takie kolory kojarzą jej się z miłością, ciepłem i sercem!

wpr_marmurkowe serca_1

wpr_marmurkowe serca_2

wpr_marmurkowe serca_3

wpr_marmurkowe serca_4

Kartka podnosi się razem z pianką i tak powinno być. Odłóżcie kartkę w bezpieczne miejsce w celu jej wyschnięcia lub powieście tak jak my na prowizorycznym sznurku do prac marmurkowych. Po około 10 minutach, zdejmijcie sztywną kartą nadmiar pianki i podziwiajcie efekty swojej pracy!

wpr_marmurkowe serca_5

wpr_marmurkowe serca_6

wpr_marmurkowe serca_8

wpr_marmurkowe serca_7

wpr_marmurkowe serca_9

wpr_marmurkowe serca_10

2. Wycinanie i ozdabianie serc

wpr_marmurkowe serca_11

Na marmurkowym papierze Natala narysowała serca, które po części ona a po części ja wycięłyśmy. Później przypomniało mi się, że jako dziecko często dorysowywałam sercom oczy, usta, ręce; Natala szybko podchwyciła temat i wpadła w wir ozdabiania swoich serc. Pomimo, że same z siebie były efektowne, takie są zdecydowanie bardziej jej! Zdecydowanie bardziej mi się podobają! Mają charakter!

Większość serc jest imienna, podpisana – podpisy widnieją na odwrocie, niektóre serca mają wymyślone imiona, inne są dla konkretnych osób – dla mnie, dla taty, dla wuja, dla Emila, Marcela i innych.

  • od lewej serce dla mnie, dla Siory i Natalki (środkowe, wspólne) i dla tatki

wpr_marmurkowe serca_15

  • serce z ospą wietrzną dla Ignasia

wpr_marmurkowe serca_17

  • serca kwiatkowe – po prawej dla Agatki

wpr_marmurkowe serca_18

  • serce dla wuja Daniela

wpr_marmurkowe serca_21

  • serce kocie

wpr_marmurkowe serca_20

 

  • radosne serce z rękami

wpr_marmurkowe serca_19

i inne…

3. Tworzenie serca – tablicy

Z szarej tektury wycięłam serce, takie jak na załączonym zdjęciu a następnie owinęłam je bibułą i przeplotłam przez nie czerwoną włóczkę.

wpr_marmurkowe serca_12

wpr_marmurkowe serca_13

wpr_marmurkowe serca_14

4. Przyczepianie marmurkowych serc.

Na koniec wraz z Natalą przyczepiłyśmy marmurkowe serca do tablicy miłości i podziwiałyśmy efekty naszej pracy! Cieplucho ❤

wpr_marmurkowe serca_16

wpr_marmurkowe serca_16_1

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

