nauka małych liter

Natala od dawna zna, rozpoznaje i nazywa duże, drukowane litery – ba! bezbłędnie czyta sylaby a nawet całe wyrazy i zdania! Tak, pękam z dumy! ❤ Ma jednak problem z rozpoznawaniem niektórych małych liter. Żadna to anomalia – w końcu nigdy nie zwracałam na nie szczególnej uwagi, a mimo to część z nich Natala jest w stanie sama rozpoznać. W końcu niektóre małe litery są bardzo podobne to dużych, np. małe i duże „k, K”. Ponieważ obserwuję u Natalki coraz większą ciekawość małymi literami, postanowiłam stworzyć dla niej zabawę, dzięki której w łatwy i przyjemny sposób, wręcz nieświadomie przyswoi sobie małe odpowiedniki dużych liter.

Sięgnęłam po nakrętki od butelek, na które nakleiłam litery z folii piankowej. Kiedyś już je pokazywałam na blogu przy okazji innej naszej zabawy – wówczas nauki liter – szczegóły w poście:  Litery z folii piankowejklik, klik.

wpr_litery3W obecnej zabawie oprócz liter pomocna mi była wykonana na kartonie plansza z napisanymi na niej małymi literami.

Zadaniem N. było dopasowywanie dużych liter znajdujących się na nakrętkach w odpowiednie miejsca na planszy, gdzie znajdowały się małe litery.

wpr_małe litery_1

wpr_małe litery_3

wpr_małe litery_2Prosta i przynosząca efekty zabawa – w przypadku braku liter z folii piankowej (najprościej dostać je w Empiku bądź w sklepach internetowych) możecie napisać litery markerem – jak widzicie, ja też uciekłam się do tej metody w przypadku niektórych typowo polskich znaków 🙂

_______

Poniżej przedstawiam Wam inne nasze zabawy z literami i sylabami – po kliknięciu na zdjęcie przeniesiecie się do odpowiedniego posta:

  • 3 propozycje zabaw ułatwiających dzieciom naukę liter – tekst dla portalu Gaga

wpr_litery4

  • Polecamy: alfabet firmy Goki

wpr_litery

  • Nauka czytania – sylabowa kostka

wpr_sylabowakostka1

  • Nauka czytania – sylabowe sekwencje

wpr_nakrętkisylabowe4

  • Nauka czytania – sylabowe domino

wpr_sylabowedomino2

  • Nauka czytania – sylabowe przedszkole

wpr_sylaboweprzedszkole3

4 komentarze

  1. O! Znowu nakrętki! Super 🙂
    I sylaby! Zbierałam kiedyś linki z sylabami 🙂

    1. Tak jakoś wyszło 😉

      1. Nakrętki to temat-rzeka, można je eksploatować na milion sposobów. Zapraszam do etykiety „nakrętki” na moim blogu (nie chcę podawać linka, bo mnie wrzucisz do spamu 😉

      2. A w życiu Romana – ja nie z takich 🙂 Z przyjemnością zajrzę 🙂

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

