pierwsza gra planszowa w wykonaniu Natalki

Natala często maluje, koloruje, pisze, wycina czy spełnia się w inny twórczy sposób. Jej prace z każdym dniem są coraz bogatsze, coraz bardziej pomysłowe. Ostatnio gdy ja sprzątałam, ona przysiadła na fotelu, wzięła kartkę, kredki i zaczęła tworzyć. Jedna kartka na długo nie wystarczyła, szybko poszła w ruch druga, a jeszcze później klej. W jej głowie wciąż pojawiały się nowe pomysły, dorysowywała jakieś szczegóły… Przynajmniej tak mi się wydawało, bo jej rączka pracowała intensywnie.

<W trakcie indywidualnego procesu twórczego Natalki, nie wolno mi podglądać postępów jej pracy – informuje mnie o tym głośnym „Nie podglądaj!”, „Nie patrz!” Zatem nie podglądam, szanuję jej zdanie i czekam z niecierpliwością na efekty jej pracy, sama przy okazji mając czas dla siebie ;)>

Chwilę później Natala z dumą pokazała mi swoją pierwszą osobiście wymyśloną i zaprojektowaną grę planszową.

wpr_gra planszowa by N_3

wpr_gra planszowa by N_1

wpr_gra planszowa by N_2

Gra składa się z 16 ponumerowanych pól, z czego pola oznaczone numerami 1, 5, 9, 12 i 13 są polami specjalnymi. Z grubsza chodzi o to, by dojść jak najszybciej do mety, ale na metę można wejść tylko wtedy gdy na kostce wyrzucimy dokładnie taka ilość oczek, jaka brakuje nam do celu. Gdy rzucimy więcej przechodzimy przez pole mety i cofamy się odpowiednio na pola od 8 do 4. Na takie ruchy pozwalają czarne strzałki wyrysowane w dwie strony pomiędzy tymi polami. Gdy cofniemy się na pola oznaczone numerami od 8 do 4, by dojść do mety musimy znowu po kolei minąć pola aż do 16. Oznacza to, że przy braku szczęścia można grać i grać i grać 😉 Nigdy nie wiesz, czy gra będzie szybka czy wręcz przeciwnie!

Na polach specjalnych znajdują się zadania do wykonania, nagrody bądź kary. W pierwszej wersji wyglądały one następująco:

pole 1 –  dostajesz cukierka Toffino (w grę wchodzi tez cukierek „na niby”)

pole 5 – stoisz 5 min. w kącie

pole 9 – umyj ręce mydłem w kostce (to jest zdecydowanie ulubione pole Natalki 😀 )

pole 12 – napij się soku

pole 13 – udawaj tygrysa

wpr_gra planszowa by N_5

Trzeba przyznać, że nie są to typowe zadania, z jakimi możemy się spotkać w planszówkach – innymi słowy „główka pracuje” 😉

Wczoraj Natala zmieniła zadania kryjące się na polach specjalnych – znudziło jej się chodzenie do kąta 🙂 Pechowo, to ona najczęściej staje na tym polu 😉 I teraz gramy według takich zasad:

pole 1 – 2 podskoki

pole 5 – 5 przysiadów

pole 9 – bez zmian (czyli umyj ręce mydłem w kostce – mówiłam, że to ulubione pole!)

pole 12 – napij się wody

pole 13 – jeszcze raz rzuć kostką

wpr_gra planszowa by N_6

Muszę przyznać, że te nietypowe zadania bardzo urozmaicają tę grę, tym bardziej, że co jakiś czas są one zmieniane, przez co gra nie traci u nas na atrakcyjności i często to właśnie przy niej spędzamy czas!

wpr_gra planszowa by N_4

Advertisements

One comment

  1. Brawo dla Natalki… Kreatywna i bystra z Niej dziewczynka 🙂
    Moja Duśka też czasem tego typu gry wymyśla ;).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

%d blogerów lubi to: