trójkątne układanki

Ostatnio widziałam w Internecie grę Getriko. Gra jest przeznaczona dla dzieci powyżej 8 roku życia i jak podaję za stroną empik.com „polega ona na manipulowaniu i układaniu kolorowych trójkątów w taki sposób, żeby otrzymać wzór (witraż) zgodny z wylosowaną kartą, przy czym każdy z graczy ma inną kartę i zmierza do ułożenia innego wzoru. Celem gry jest ćwiczenie spostrzegania i tzw. myślenia kombinatorycznego. Wielokrotne obracanie trójkątów prowadzi do gromadzenia doświadczeń, które stanowią podstawę kształtowania orientacji przestrzennej, intuicji geometrycznej i wyobraźni”.

getriko ______

zdjęcie pochodzi ze strony swiatzabawek.net

Gra jest dla Natalki zdecydowanie za trudna, ale stwierdziłam, że w uproszczonej wersji na pewno przypadnie jej do gustu. Zamiast kupować grę, zrobiłam ją sama.

potrzebne będą: folia piankowa, opcjonalnie tektura i kolorowy papier, nożyczki

Z folii piankowej wycięłam w podwójnej ilości 9 różnokolorowych trójkątów równobocznych. Po jednym komplecie dla mnie i dla Natalki. Nie jest konieczne wycinanie trójkątów z folii piankowej – wybrałam ten materiał, bo nie chciało mi się wycinać trójkątów z kolorowego papieru, naklejać ich na tekturę a następnie ponownie je wycinać.

wpr_getriko_4

Nasza zabawa polegała na tym, że na zmianę układałyśmy wzór – matkę, która druga osoba miała odwzorować. Gra bardzo spodobała się Natalce – zajęła ją na blisko godzinę. W tym czasie nieświadomie ćwiczyła ona swoją spostrzegawczość i tzw. myślenie kombinatoryczne, ale co ważniejsze po prostu dobrze się bawiła!

wpr_getriko_2

wpr_getriko_1

wpr_getriko_3

wpr_getriko_5

wpr_getriko_6

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

