Kuchenny alfabet w zagadkach

Jest taka książka, której sam widok wywołuje we mnie najmilsze skojarzenia. Patrzę na nią i ogarnia mnie spokój i ciepło a uśmiech sam wkrada się na twarz. To zapewne dzięki samym dobrym myślom, jakie pojawiają się gdy czytam tytuł tej książki „Kuchenny alfabet w zagadkach”.

wpr_kuchennyalfabet1

Słowo „kuchnia” pachnie dla mnie suszonymi grzybami, truskawkami, upieczonym kurczakiem, ziołami czy ciastem wyjętym prosto z piekarnika. Jednocześnie słowo”kuchnia” wibruje mi w uchu wesoło pyrgającym na małym ogniu mięskiem, odgłosem noża miarowo krojącego warzywa czy dość warkotliwym dźwiękiem robota mieszającego składniki na babeczki. W końcu „kuchnia” kojarzy mi się z czasem spędzonym wspólnie z Natalką  na pichceniu, pieczeniu, wycinaniu ciasteczek, co nierozerwalnie przynosi mi spokój i ukojenie oraz przenosi nas w świat fantazji i magii.

Z kolei słowo „zagadki” przywodzi mi na myśl moje dzieciństwo, gdy jako mała dziewczynka uwielbiałam zarówno słuchać jak i wyszukiwać rozwiązań zagadek.

wpr_kuchennyalfabet2

Tak więc tytuł tej książki łączy w sobie to, co najlepsze! Sam tytuł to jednak nie wszystko – wnętrze książki również nie rozczarowuje. Na każdej stronie znajduje się wierszowana zagadka, której rozwiązaniem są rośliny, owoce i warzywa, jakie możemy spotkać w kuchni, a których nazwy zaczynają się na kolejne litery alfabetu zaczynając od litery A. Pod każdą zagadką, dla starszych dzieci znajduje się podpowiedź w postaci ilości kropek odpowiadającej literom poszukiwanego słowa. Młodszym dzieciom z pomocą w rozwiązaniu zagadek przychodzą ilustracje Marianny Jagody – Mioduszewskiej. Są one przepojone ciepłymi kolorami, całości dodają uroku i wyrazu.

wpr_kuchennyalfabet5

wpr_kuchennyalfabet3

Wśród zagadek znajdziemy te troszkę trudniejsze i łatwiejsze – wszystkie czyta i słucha się miło, są melodyjne a ich autorką jest nie kto inny jak wszystkim znana (wszystkim troszkę starszym dzieciom) ciotka Klotka z programu „Tik Tak”, czyli Ewa Chotomska.

wpr_kuchennyalfabet4

Książka nie jest ani duża ani ciężka, dlatego spokojnie można ją spakować do plecaka, by w razie potrzeby umilała czas dzieciom w podróży, na wycieczce. Nam już kilka razy pomogła odegnać nudę. Serdecznie polecam wszystkim tym, którzy mają apetyt na smakowite łamigłówki!

Kuchenny alfabet w zagadkach

Ewa Chotomska

ilust. Marianna Jagoda – Mioduszewska

wyd. Literatura

Post powstał w ramach projektu blogowego Przygody z książką II. Przeczytajcie, co przedstawiają inne dziewczyny (klik, klik)

Print

5 Komentarzy

  1. Oooo, ciekawa pozycja:) Książki z alfabetem już mam dla Bąbeliny. Z drugiej strony kto wie…:) Strasznie kusi!

    1. Naprawdę polecam – cena regularna to coś ok 16 zł, ja w osiedlowej księgarni kupiłam ją za 5 zł 🙂 i to nówkę funkiel nie śmiganą 🙂

  2. AgaMamaDusi · · Odpowiedz

    Całkiem apetyczna pozycja 😉

  3. […] 1. O psie, który szukał 2. Dżok. Legenda o psiej wierności 3. Miś Uszatek 4. Mądrość z natury 5. Kuchenny alfabet w zagadkach […]

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

