nauka czytania – sylabowa kostka

N. po pierwszej dawce sylab zaczynających się na literę „M”, czyli „ma, me, mi, mo, mu, my” dalej jest otwarta na poznawanie fascynującego świata liter, sylab, słów. Po całkiem dobrym opanowaniu wyżej wspomnianych sylab, postanowiłam wprowadzić N. sylaby zaczynające się na literę „T”, czyli znowu odpowiednio: „ta, te, ti, to, tu, ty”.

wpr_sylabowakostka2

Choć zabawa  w sylabowe przedszkole, dzięki której gładko i łatwo wprowadziłam pierwszą porcję sylab jest zabawą nader interesującą, to jednak jestem tylko dorosłym, który po dwusetnym razie odegrania tych samych scen, zaczyna mieć dosyć. Stąd postanowiłam, że dla odmiany trochę poskaczemy 😉 Nasza zabawa, dzięki której miałam chytry plan wprowadzenia sylab na literę „T” polegała na jak najszybszym znalezieniu i wskoczeniu na sylabę, jaką wskazywała specjalnie przez nas zrobiona kostka do gry.

wpr_sylabowakostka1

potrzebne będą: duży plastikowy klocek sześcienny, marker, kartki, taśma klejąca

Na dużym, sześciennym, plastikowym klocku, który został nam z czasów gdy N. miała pół roku i więcej, wypisałam interesujące nas sylaby. Tak się szczęśliwie składa, że kostka ma 6 ścian, czyli dokładnie tyle, ile chcemy przyswoić sylab 🙂 Tak więc na każdej ścianie zapisałam inną sylabę „ta, te, ti, to, tu, ty”. Również na kartkach wypisałam sylaby i wspólnymi siłami przykleiłyśmy kartki do podłogi (mnie przypadło w udziale urywanie taśmy).

wpr_sylabowakostka3

Mogłyśmy przystąpić do zabawy. Raz jedna, raz druga wyrzucałyśmy sylabę na kostce. Ja ją czytałam, i szybko, szybciutko, migusiem szukałyśmy gdzie ta sylaba znajduje się na podłodze i hyc już na niej jesteśmy! Która pierwsza? Ja czy N., N. czy ja? Cóż za emocje, naprawdę się wczułyśmy! 😉

wpr_sylabowakostka4

N. załapała bakcyla zabawy, o czym świadczy blisko godzinny czas, jaki upłynął nam na skakaniu (sic!) Fakt, troszkę się zdyszałam, ale muszę powiedzieć, że warto było, bo N. bardzo szybko nauczyła się rozpoznawać nowe sylaby.

______

Wcześniejsze wpisy dotyczące nauki sylab:

  • Nauka czytania – sylabowe przedszkole KLIK

2 Komentarze

  1. AgaMamaDusi · · Odpowiedz

    My jesteśmy już na etapie prawie normalnego czytania ale dla „początkujących” to bardzo fajny pomysł na sylabową zabawę 🙂

    1. Ba! Ma się rozumieć 😀 Dzięki

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

