klocki z tektury

Ostatnio choroba goni u nas chorobę. Wymyślamy cuda na kiju, by przetrwać czas siedzenia w domu i związaną z tym nudę. Jednym z naszych ostatnich pomysłów są klocki z tektury.

potrzebne będą: tektura, nożyczki, kredki, farby

Z tektury wycinamy dowolne wzory. Ja wycięłam kwadraty, trójkąty i koła. Następnie ponacinałam klocki tak, by można je było ze sobą łączyć. A jeszcze później przystąpiłyśmy z N. do układania. Pierwotnie gdy w mojej głowie zrodził się pomysł takich klocków, pomyślałam, że fajnie będzie każde nacięcie pomalować innym kolorem, tak by N. mogła łączyć klocki kolorystycznie. A że pomysł czekał i czekał i nie uwierzycie… wciąż czekał na realizację, to element kolorystyczny wydał mi się mało trafiony, bo N. kolory rozpoznaje perfekcyjnie. Nawet łososiowy nie jest dla niej tajemnicą 😉 Prawdziwa kobieta! Zostawiłam więc klocki w ich „tekturowym” kolorze. Co prawda pojawił się pomysł pomalowania ich farbami, ale tak samo szybko jak pomysł się zrodził, tak samo szybko N. go obaliła:

– „Tego nie będę malować! Ja chcę czystą kartkę!”

Oki doki. Nie to nie. Jeszcze sama przyjdziesz i będziesz chciała tchnąć w klocki kolor 😉

Ooo! Już chcesz! Ty przebieglasie! Minki rysujesz! Niech będą klocki z wizerunkami twarzy, co mi tam. Aha, tylko z dwoma twarzami! Twoja wola, o Pani!

wpr_klocki1

Tak więc zabrałyśmy się za układanie klocków surowych i dwóch z minkami.

wpr_klocki2

wpr_klocki7

wpr_klocki3

wpr_klocki4

wpr_klocki5

wpr_klocki6

Zabawa ma wiele plusów. Uczy budowania przestrzennego, cierpliwości (bo nie zawsze klocki idealnie się łączą), rozwija wyobraźnię, kreatywność, ćwiczy koordynację ręka – oko. Klocki można dowolnie modyfikować – można napisać na nich cyfry, litery, nakleić na nie naklejki ze zwierzętami, pokolorować, wykleić. Można je wyciąć nożyczkami z ząbkami, odtwarzając wzór na tekturze, dzięki czemu można wówczas tworzyć nie tylko konstrukcje przestrzenne ale też płaskie. I wiecie, jaką jeszcze te klocki mają zaletę? Są za free 😉

3 komentarze

  1. Świetne!

    1. Cmok w bok 😉 Dzięki!

  2. Ależ tu u Pani elegancko teraz, fiu fiu! I tak nowocześnie! Się rozgaszczam. Ta Twoja N. to mi moją Gagatę przypomina, daję słowo! Charakterologicznie i troszkę z wyglądu 🙂 Klocki bardzo pomysłowe. Nawet mój od wczoraj 7-latek mógłby się takimi pobawić.

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

