cyferkowa układanka

Z rolek po papierze toaletowym można wiele, bardzo dużo, ogrom. I właśnie dlatego my robimy z nich prawie nic 😉 Z cyframi można też dużo, bardzo dużo, ogrom i dlatego robimy z nimi coś 😉 Od bardzo dawna miałam zachomikowanych kilka rolek po papierze tudzież ręcznikach papierowych jak również od dłuższego czasu czekały na swoją kolej cyfry piankowe, które grzecznie, posłusznie jak mamuśka położyła, spoczywały na półce. Postanowiłam dać szansę jednym i drugim, i z dwóch rzeczy zrobić jedność 😉

Pomysł był taki – puzzle cyferkowe. Wykonanie banalnie proste. Potrzebny sprzęt: rolki, cyfry, np. z folii piankowej, klej, nożyczki i białe kartki papieru jeżeli chcemy rolki okleić, pomocny jest też stojak na papier toaletowy.

wpr_cyfry_układanka1_1

My rolki okleiłyśmy, ale nie jest to konieczne. Jedna z rolek pełni funkcję wzorca – z dwóch stron nakleiłyśmy na nią cyfry, z jednej strony uporządkowane od 1 do 9, z drugiej te same cyfry z tymże bez ładu i składu. Na drugiej rolce przykleiłyśmy dokładnie takie same cyfry, a następnie rolkę pocięłam tak by na jednym krążku znajdowały się po dwie cyfry – jedna z jednej, druga z drugiej strony. Kombinacji można układać ile się chce, ale nie więcej niż 9! (9 silnia), o czym mówi permutacja zbioru bez powtórzeń (ale błysnęłam normalnie 😉 ). Wątpię jednak, by ktoś miał tyle rolek w domu choć oczywiście mogę się mylić 😉

wpr_cyfry_układanka2_2

wpr_cyfry_układanka3_3

Później to już był tylko cyferkowy szał i raz po raz układanie kombinacji. Przy pomocy stojaka na papier toaletowy i lornetki, jak widać na załączonych obrazkach. Wyjaśnienie: z tą lornetką to było tak, że w trakcie robienia puzzli, N. zażyczyła sobie lornetki. Skleiłam więc dwie rolki ze sobą i wyszła lornetka jak ta lala. Nie spodziewałam się, że będzie miała ona aż takie zastosowanie! Koniec wyjaśnienia.

Ale wracając do układania. Układanka ma tę zaletę, że uczy N. kształtu cyfr. Z liczeniem do dziesięciu N. radzi sobie dobrze, nie licząc faktu, że często po 9-ątce jest piątka ;), ale kształtu cyfr N. już tak dobrze nie rozpoznaje. Ta zabawa pozwala doskonalić jej tę umiejętność – ja mówię jej jak szukana cyfra się nazywa, a ona jej szuka. Genialne w swej prostocie 😉

wpr_cyfry_układanka4_4

wpr_cyfry_układanka5_5

wpr_cyfry_układanka6_6

wpr_cyfry_układanka7_7

_________

1. Cyfry z folii piankowej do kupienia w Empiku.

2. W Empiku można też kupić litery piankowe, do których często wracamy, a o których pisałam tu – KLIK.

7 komentarzy

    1. Podeślę Ci wkrótce na konkurs 😉

  1. Wspaniała zabawa 😉 Widzę, że w czasie mojej nieobecności blogowej Natalka zdobyła nowe, wspaniałe umiejętności 🙂 Czy dobrze kojarzę, że z Niej także świeżo upieczony przedszkolak? 🙂

    1. Dobrze kojarzysz – przeżywam katusze związane z jej pójściem; okres adaptacyjny jest straszny!

  2. Świetna zabawa! Przyznam jednak, że jak zobaczyłam te rury i mały cyferkowy rozgardiasz na podłodze, to pierwsze skojarzenie – odkurzacz!:Że niby będziecie ten śmietnik wciągać, wsysać przez te rury 😀 No cóż… kreatywność to czasami patologia jak widać… 😀 Pozdrawiam

    1. Wiesz dobry odkurzacz nie byłby zły – najlepiej jeszcze taki, który sam by wszystko zrobił 😉 Kto wie, może kiedyś taki właśnie stworzymy 😉

  3. […] piankowej bądź innych naklejek, polecam papierową wersję tej zabawy. Pisałam o niej tu – KLIK. Co prawda w tej wersji również stosowałam naklejki z folii piankowej, ale ten sam cel można […]

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

