kolorowe spinacze

Nie! Nie o spinacze tudzież klamerki do bielizny mi chodzi. Mnie się rozchodzi o wsuwki do włosów najczęściej spinaczami, przeze mnie, nazywanymi. Spokojnie, nie jesteście osamotnieni w swoim zdziwieniu. Takich jak Wy jest wielu. A skąd mi się te spinacze wzięły? Hmm chyba moja babcia tak mówiła… Wiecie – kto z kim przystaje 🙂 A że jako dziecko dużo z babcią przebywałam, to już rozumiecie… To tyle jeżeli chodzi o genezę/zawiłości związane ze słowem „spinacz”.

A teraz do rzeczy. Dawno, dawno temu u Oto koto widziałam pomysł, który mamuśce bardzo się spodobał. A rzecz właśnie dotyczyła tych spinaczy. Że takie spinacze co to najczęściej nudne, smutne, nijakie, szarobure można zamienić w caceczka, co to oko cieszą, pewności dodają czy zazdrość u koleżanek wywołują 😉 I to wszystko małe rączki mogą zrobić! Bo te małe rączki biorą takie spinacze w paluchy, robią ze spinaczy placuchy – wróć, to nie ta wyliczanka – robią caceńka, kładą caceńka do wyschnięcia i ubaw mają po pachy!

Zabawa zaczęła się tak, że wsunęłam na grubą kartkę spinacze. A po co? Po to, by stolik nie uległ pomalowaniu albo co gorsza, żeby nam – uwaga(!) użyję tego słowa(!) – wsuwki nie uciekały. Następnie poprosiłam N., żeby przyniosła swoje lakiery, bo N. takowe posiada. I przyniosła. Lakiery mamuśkowe same przyszły, czasem się tak zdarza, że lakiery mamuśkowe nóżek dostają i pędzą na złamanie karku, chyba bardziej pędzelka, bo słyszą, że fajna zabawa się kroi, więc zabraknąć ich nie może. A zatem w składzie: ja i N., moje i jej lakiery oraz spinacze przystąpiłyśmy do zabawy. Lakiery odkręcamy i do dzieła! Malujemy te szarobure spinacze, dając im nowe, kolorowe życie.

wpr_spinacze1

O brokacie nie zapominamy. W tym przypadku im bardziej kolorowo i świecąco, tym lepiej.wpr_spinacze2

wpr_spinacze

Et voila! Genialne w swej prostocie. A przy okazji, całkiem niechcący, możemy o kolorach porozmawiać. Możemy liczenie potrenować – zarówno spinaczy jak i lakierów. I rączka w precyzyjnych ruchach się wprawia. I mamuśka zadowolona. I N. zadowolona! No bajka! Czego chcieć więcej?wpr_spinacze3

 

 

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

