ciastolina i sprzęt kuchenny

Szał ciastolinowy nas ogarnął.

Nie, nie robiłam sama ciastoliny.

Tak, miałam taki zamiar.

Nie, nie powiedziałam jeszcze ostatniego słowa.

Tak, kiedyś ją zrobię.

Póki co Biedronka przyszła mi z pomocą i wystawiła na sprzedaż 6 pojemników ciastoliny za 20 zeta, więc jakby to powiedziała moja teściowa: „grzech nie kupić!” 🙂

No i stało się. Kupiłam. I już wraz z N., nie byłyśmy jedynymi ludźmi na Ziemi, którzy nigdy ciastoliny nie mieli w rękach. Aha, uchowałyśmy się. Zatem obie – ja i N. – odkrywałyśmy uroki tegoż nieznanego. I wiecie co? Trochę się na ciastolinie zawiodłam… Pewnie, że cud miód się ją wyciska – nawet przez praskę do czosnku i strzykawko – miarkę od leków przeciwgorączkowych robiąc dłuuuugi makaron. Rewelacyjnie wycina się z niej kształty foremkami do ciastek. Dobrze odciska się na niej ślady różnych przedmiotów. Nie narzekam na jej wałkowanie w rękach, trochę popsioczę nad jej wałkowaniem wałkiem kuchennym – mogłoby być lepiej (widzicie, mówiłam, że tylko trochę). I wreszcie to, co mnie irytuje, to niemożność ulepienia z ciastoliny porządnej kulki – niby człowiek wkłada ciastolinę między dłonie i robi tymi dłońmi te koliste ruchy i niby coś kulistego z tej pracy wychodzi, ale zaraz to tu albo tam bzzzyybum rozłazi się. A spróbuj człowieku takie kulki ze sobą skleić! O, to jest dopiero sztuka! Tu dziecko bałwanka chce, a Ty się męczysz, bo jedna kulka na drugiej nie chce stanąć! A jak już stanie, to dziecko oczka chce zrobić, a tu klops, bo kulki odmawiają współpracy, bo im się nie chce, bo one wolą spaść, bo one nie mają ochoty… Kapryśne babki! Ciastolina rozumiem, że Ty, to nie plastelina czy masa solna, ale wiesz, mogłabyś być trochę bardziej 😉

A tak poza tym, to równa z Ciebie babeczka. Ach i jeszcze tak Ci posłodzę – ze sprzętem domowym Ci do twarzy!

wpr_ciastolina4

wpr_ciastolina2

wpr_ciastolina1

wpr_ciastolina3

wpr_ciastolina

wpr_ciastolina6

 

4 Komentarze

  1. Macie pomysły szczególne użycie praski cudo czosnku ale kreatywne 😉

    1. staramy się jak możemy 😉

  2. Macie super pojemniki z podstawką – proszę o info gdzie można takie kupić?

    1. 6 pojemników ciastoliny właśnie na tej podkładce kupiłam około 2-3 tygodni temu w Biedronce. Mozna próbować, może jeszcze gdzieś będzie…

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

