z patyczków do uszu

Patyczki do uszu w domu mamy. I ich używamy. Najczęściej jak sama nazwa wskazuje służą nam do czyszczenia uszu, ale jak na dolnej powiece mamuśce osypie się cień albo tuszem się maźnie, to patyczka też nie waha się użyć. A N., to nawet litery sobie układa, bo kto zdolnej zabroni? 😉 Przecież, że nie ja! Skoro litery układa, czym mnie w osłupienie wprowadza, to mnie zostało w udziale, co najwyżej, podziwianie i ewentualnie, jak N. pozwoli, pomaganie.

A zaczęło się od tego, że w domu powoli zaczynało brakować patyczków… By zapobiec sytuacji – „patyczków niet”, udałyśmy się z N. do sklepu, poczyniłyśmy odpowiednie zakupy, wróciłyśmy do domu, otworzyłyśmy opakowanie, mamuśka na chwilę zajęła się bliżej nieokreślonym „czymś” i właśnie w tym czasie patyczki przeszły w posiadanie N. A chwilę później już mnie woła i „H” mi pokazuje! To ja dumna, mówię, żeby sobie nawet i całe opakowanie wzięła, bo kto wie, może zaraz cały alfabet ułoży! 🙂

wpr_patyczkidouszu

Całego nie ułożyła, ale jest na dobrej drodze 🙂 Literę „H” ułożyła z pamięci. Przy innych pomogłam jej literkami z alfabetu firmy goki, który serdecznie Wam polecałam i nadal polecam, bo zdania nie zmieniłam, uważam, że jest gites majonez. N. patrzyła na gotową literkę i odwzorowywała. Oczywiście, że prościej/ nie prościej można wpierw ułożyć literkę z patyczków a później poprosić dziecko o odwzorowanie, ale nie w naszym przypadku… Ja nie mogę układać. Mam zakaz 😉 Także ta opcja w naszym przypadku odpada.

wpr_patyczkidouszu1

wpr_patyczkidouszu2

Z patyczków można też układać figury geometryczne, ale N. ich układaniem nie była szczególnie zainteresowana, dlatego ja sobie kilka ułożyłam. A co! Matematykę miałam dawno, to sobie chociaż to i owo przypomniałam. 😉

wpr_patyczkidouszu4

Zapomniałabym. N. jeszcze z patyczków pociąg ułożyła i literkowych pasażerów w wagonach rozlokowała. Z początku była wersja idylliczna, czyli jedna literka w jednym wagoniku. Ale nawet moja dwuletnia dziewczyna na PKP się poznała i bliższy prawdzie obraz podróżowania przedstawiła 😉 wpr_patyczkidouszu3

wpr_patyczkidouszu5

4 komentarze

  1. Agraffka · · Odpowiedz

    Tak z ciekawości – kiedy N. ma urodziny? Pytam, bo moja też dwuletnia, ale dopiero-co-dwuletnia (grudniowa) a jak tak Was czytam, to widzę straszną różnicę między ich główkami 😉

    1. To trochę różnica jest, bo moja N. majowa. 9 maja skończy trzy lata! Aaa kiedy to zleciało! A tak swoją drogą jest wyższa od swoich rówieśników, wczoraj pewna pani dała jej 4 lata 😉 I ona nie była jedyna…

  2. Wszelakie literkowe zabawy lubimy, ale z patyczków jeszcze nie układałyśmy 😉

    1. Czyli trzeba to nadrobić 😉

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

