łódki z kory

Pomysłodawcą dzisiejszej zabawy jest albo moja babcia albo mój dziadek… no chyba, żeby ktoś inny… Jedno jest pewne – za czasów mojego dzieciństwa, gdy spędzałam wraz z nimi wczasy w Sulejowie, babcia z uporem maniaka powtarzała dziadkowi:

– Edek, zrób dziecku tę łódkę!

A że dziadek nigdy do wyrywnych nie należał i robota w rękach mu się nie paliła, to zawsze musiałam swoje odczekać. A może to tylko mnie się tak dłużyło??? W końcu dzieciom czas płynie zupełnie inaczej! 😉 Tak czy siak łódki zapadły w mojej pamięci.  A były one z kory drzewa, opływowe, bo dziadek nożykiem nadawał im odpowiedni kształt, z masztem z patyka i żaglem z liścia. I puszczałam je po Pilicy…

Obecnie takie temperatury, że na samą myśl o rzece robi się zimno, a co dopiero wejść do niej i puszczać łódeczki. Brr! Ale, ale czemu nie zrobić tego w zaciszu domowym? Oto i nasze łódeczki – nie tak profesjonalne jak dziadka, ale swoje zadanie spełniają. Pływają a to za sprawą N. siły wydmuchu. Zabawa logopedyczna na 102!

wpr_łódki

wpr_łódki1
W małym pojemniku, nie ma co się oszukiwać, mała frajda z zabawy, bo człowiek delikatnie dmuchnie a łódka już na drugim brzegu. Zbyt proste i do tego takie przewidywalne… Dlatego dla większego efektu, łódki wodowały z N. w kąpieli. O! I to już zupełnie co innego! wpr_łódka2

Teraz z niecierpliwością czekamy do lata, by móc nasze łódki puścić na głęboką wodę 🙂

5 Komentarzy

  1. Muszę pomysł mężowi sprzedać 😉 Ostatnio robili łódki papierowe, potem owinęli je folia aluminiowa i puścili do wanny. Wytrzymały 2 minuty 😉

    Wasze profesjonalne są 🙂 Twój Dziadek byłby z Ciebie i z N. dumny!

  2. super są, kojarzą mi się z dzieciństwem 🙂

  3. AgaMamaDusi · · Odpowiedz

    Robiłam podobne w dzieciństwie 😉

  4. super pomysł! podpatrzone! kiedyś wykorzystamy 🙂

    1. a my wykorzystamy Wasz pomysł 😉

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

