ludziki z kasztanów_edycja 2013

Uwielbiam u N. jej ciekawość, chęci do poznawania i uczenia się. I to jej: „zrób, pokaż” (tu i teraz rzecz jasna!). Już od dawna miałam w planach zrobienie ludzików, koników i innych stworków – potworków z kasztanów i żołędzi, ale jakoś tak wiecie… dzień mijał za dniem… Ostatnio nastąpiła pełna mobilizacja i zabrałyśmy się z N. do dzieła. Najlepsze w tej zabawie nie było to, co zrobimy i jak to „coś” będzie finalnie wyglądało lecz to wypełnianie czynem bądź co bądź pustych dla N. pojęć. „Zrobimy ludziki i koniki z żołędzi”. Równie dobrze mogłabym powiedzieć „dzisiaj podzielimy atom”.

To, jak podzielić atom jest dla N. tajemnicą… jeszcze, ale to jak zrobić ludzika z kasztanów i żołędzi już nie. Jej bystre oczy chłonęły każde moje poczynania, począwszy od wyboru żołędzi a na wbijaniu wykałaczek skończywszy. Obserwacja obserwacją, ale wiadomo, że człowiek najlepiej się uczy poprzez działanie, dlatego na tyle na ile N. mogła, ochoczo mi pomagała. O przepraszam, nie tylko mi, bo tata również włączył się do pracy. A zatem jemu też.

Taka mała rzecz a cieszy. Cieszy podwójnie. Raz, że mogłam te puste słowa zobrazować, co jest dla mnie ważne, a dwa, że mamy nowe, odlotowe zabawki!

wpr_kasztany

wpr_kasztany1 wpr_kasztany2

5 Komentarzy

  1. Cudne ludziki!!!

    1. Gdyby nie N., nie wyglądałyby tak pięknie. A Wasze jak wyglądają? Jesteśmy niezmiernie ciekawe. Pochwalcie się!

  2. Piękna jesienna gromadka:)

    1. też tak uważamy 🙂

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

