nauka kształtów

Dawno, dawno temu, przed latem bodaj to było, swoja drogą wyjątkowo gorącym tego roku, N. lubiła gdy rysowałam jej figury geometryczne. Kwadraty, trójkąty i inne im podobne, rozpisywać się nie będę, bo przecież kojarzycie jakie. Rozpoznawała i nazywała je bezbłędnie. I tak do znudzenia, ja rysowałam ona odgadywała, ja rysowałam, ona odgadywała. Lato przyszło, to i zabawy w domu się urwały. I dobrze! Bo lato jest od tego, by się bawić na całego! Z tymże na dworze 🙂 I tak robiłyśmy. Obecnie pogoda u nas powiedzmy hm, hm nie najlepsza, więc oprócz zabaw na dworze do łask wracają zabawy w domu. I tak owe kształty, co to się o nich na początku rozpisywałam, wróciły niczym bumerang. Przeszłyśmy jednak na wyższy level. Teraz już nie tylko nazywamy kształty, ale i odpowiednio je przyporządkowujemy.

Karton podzieliłam na cztery strefy: strefa kwadratów, trójkątów, kół i prostokątów.

wpr_kształty

Z kolorowego papieru wycięłam większą ilość zaprezentowanych figur, które następnie N. dopasowywała do danej strefy. Proste, prawda?wpr_kształty1

Znacznie trudniejsze było przyporządkowanie do danej strefy rzeczy codziennego użytku.wpr_kształty2

wpr_kształty3

Uff, udało się! Jednak nie taki diabeł straszny jak go malują. Rok szkolny uważamy za rozpoczęty! Na dobry początek stawiamy sobie szóstkę, a co! Nic tak nie motywuje do dalszej pracy jak szóstka w dzienniczku 🙂 (??? Czy są jeszcze dzienniczki? Pytam serio, bo ostatnio słyszę tylko o sprawdzaniu ocen dziecka w internecie…)wpr_kształty4

3 komentarze

  1. Fajne- muszę koniecznie wypróbować z Szarańczam

  2. […] było o nauce kształtów. A właściwie o zabawie, przy okazji, której kształtów można się nauczyć. Dziś trochę o […]

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

