perełki: co w pupie piszczy

N. wykąpana, wybalsamowana, uczesana, przebrana w pidżamkę. Bajeczki przeczytane, buziak na dobranoc dany. Gaszę światło. Kładę się obok niej, by usnęła.

Niestety, ostatnimi czasy zanim N. uśnie, wpierw musi powymyślać, doprowadzając mnie tymi przeciągaczami czasu, do szewskiej pasji!!!

– Mama, wierszyk – od tego się zaczyna

Jeszcze dobrze nie zacznę go mówić, już krzyczy inny, inny, inny i tak kilkanaście razy.

– Mama, pszykjyj – to najczęściej drugi etap

Przykrywam raz, drugi raz, trzeci i tak jeszcze n- razy, do momentu gdy N. stwierdza, że znudziła jej się zabawa w odkopywanie bądź do momentu, gdy już nie mam siły, nie chce mi się po raz pierdyliasty (!) brać kołdry w ręce i nakrywać nią N., by po sekundzie zobaczyć, jak wierzga swoimi nogami, powracając do stanu sprzed chwili.

– Mama, siusiu

Wstajemy, zdejmujemy spodenki, pieluchę, N. siada na nocniku…

– Mama, piciu

Są też rozmowy samej z sobą, próby rozmów ze mną, wyimaginowane rozmowy telefoniczne…

Dziś dodatkowo było jeszcze ściąganie skarpetek, dopominanie się jedzenia i to tragiczno – tragiczne wiercenie się na łóżku, tak jakby łóżko parzyło.  Miałam już dość (chyba okres mi się zbliża ;)) i powiedziałam do niej… trochę w nerwach…

– N., kręcisz się jakbyś miała robaki w pupie

N. zaciekawiona, spojrzała na mnie.

– Masz robaki w pupie? – spytałam N.

– Tak – odparła bez zająknięcia

– To musisz iść do lekarza – skomentowałam

Chwilę później, N. położyła się grzecznie na plecach, poinformowała mnie, że idzie do lekarza, po czym samej pani doktor tak wyłożyła sprawę:

– Pani, zbadaj. W pupce robaczek!

I jak tu jej nie kochać?

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

