burza w szklance wody :)

Zaczęło się sterylnie: kilka szklanek z wodą i w osobnych pojemnikach: sól, cukier, kawa rozpuszczalna, mąka, soczewica i kasza.

wpr_szklanki

N. rozpoczęła eksperymenty. Najpierw obmacała towar, trochę poprzerzucała go z pudełeczka do pudełeczka, by w końcu przystąpić do najlepszego, czyli wsypywania produktów do szklanek i mieszania.

By oprócz zabawy samej w sobie, był motyw edukacyjny, powiedziałam do N., byśmy sprawdziły, które produkty się w wodzie rozpuszczą, a które nie. I uwierzcie, byłam w szoku, gdy chwilę później N. stwierdziła: „sól rozpuszcza”, ” mąka rozpuszcza nie” (tak na marginesie, N. zawsze partykułę „nie”, dodaje na końcu, czyli jest „pójdzie nie” zamiast ” nie pójdzie”, „pije nie” zamiast „nie pije” itd. – ciekawe, czy zauważę, kiedy zacznie mówić poprawnie ;))

Po chwili było tak:

wpr_szklanki1

po dwóch chwilach, tak:

wpr_szklanki2

po trzech chwilach, tak:

wpr_szklanki3

i skończyło się tak:

wpr_szklanki4

Łącznie chwile trwały…

UWAGA! UWAGA!

2 GODZINY!!!

Na koniec skromnie dodam, że wciąż jestem pod wrażeniem tego czasu i… samej siebie, że taka zdolna jestem i taaaaką zabawę wymyśliłam 🙂

2 komentarze

  1. No!!! Zabawa mega! Ja chyba zacznę od różnych rzeczy BEZ wody na początek i BEZ mąki. W zasadzie olej z cukrem pudrem już mieszaliśmy: http://kajzarowie.net/oleista-sprawa/

    Pozdrawiam i dzięki za link! 🙂

    1. Wasza zabawa jest o niebo lepsza! 🙂 ale mam nadzieję nie wypróbować jej na taką skalę 🙂

Skomentuj

" To dla pamięci "

Blog o wspomnieniach

